Polityka zwrotów i reklamacja
ODSTĄPIENIE OD UMOWY
ZWROT TOWARU
- Uprawnienie do złożenia oświadczenia o odstąpieniu od zawartej Umowy sprzedaży bez podania przyczyny przysługuje Klientowi będącemu Konsumentem w terminie 14 dni na podstawie Ustawy o prawach konsumenta. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
- Konsument może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać ze wzoru oświadczenia o odstąpieniu od umowy, stanowiącego załącznik 1 do Regulaminu.
- Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru.
- Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Zgodnie z art. 38 Ustawy o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta, jest wyłączone m.in. w przypadku: umów, w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, świadczenia usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od Umowy czy Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu.
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość w rozumieniu Ustawy o prawach konsumenta, Umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności Towaru. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zwracany Towar prosimy odesłać na adres: ul. Kijowska, nr 11, lok. 424, 03-743 Warszawa.
- Aby odstąpić od umowy i zwrócić zakupiony Towar, wypełnij potrzebne oświadczenie i wyślij go na nasz adres wraz ze zwracanym Towarem.
- Towar należy odesłać pod warunkiem zwrotu towarów czystych, z metkami, w wraz z wszystkimi załączonymi dodatkami, kartami informacyjnymi, dokumentami oraz w starannie zabezpieczone w dodatkowym opakowaniu w takim jak został dostarczony do odbiorcy. Opakowanie dodatkowe kartonowe ma na celu zabezpieczenie towaru i oryginalnego opakowania przed uszkodzeniem bądź zniszczeniem. Towar uszkodzony podczas transportu w wyniku nieprawidłowego zabezpieczenia przesyłki przez Klienta nie podlega zwrotowi.
- Koszt zwrotu towaru ponosi konsument. W razie odstąpienia od umowy, sklep zwraca Kupującemu tylko koszty za zakupiony towar.
- Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci Konsumentowi dokonanu płatnośc za Towar. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu, przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem i sprawdzenia jej zgodnie z art. 32 Ustawy o prawach konsumenta lub dostarczenia przez Klienta dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz od Klienta.
- Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi jakikolwiek poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Prawo odstąpienia od umowy Klienta nie przysługuje w przypadku zamówienia towaru, który jest wyprodukowany specjalnie na indywidualne zamówienie Klienta, w tym na podstawie dostarczonych przez niego wymiarów i preferencji (na przykład w przypadku przeszycia wyrobu tekstylnego według indywidualnych wymiarów podanych przez Klienta). Zgodnie z indywidualnym dostosowaniem wyrobu do wymiarów i preferencji Klienta, prawo odstąpienia od umowy oraz zwrot kosztów nie jest możliwy zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, a dokładniej z art. 38 pkt 3 tej Ustawy.
-
Nie podlega zwrotu towar zamówiony w Sklepie, który jest realizowany na specjalne zamówienie. Oprócz tego bielizna damska (komplety: majtki, biustonosz, pas z podwiązkami, body), która jest towarem higienicznym także nie podlega zwrotom na podstawie art. 38 pkt 5 Ustawy o prawach konsumenta.
REKLAMACJE, GWARANCJA
- Sprzedawca zobowiązuje się dostarczyć Towar bez wad. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu rękojmi, jeżeli Konsument wiedział o wadzie w chwili zawarcia Umowy Sprzedaży.
- Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami rękojmia zostaje wyłączona.
- Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na podstawie niniejszego Regulaminu, prosimy kierować pisemnie na adres poczty elektronicznej: ankwear0@gmail.com lub za pośrednictwem Wiadomości prywatnej.
- Celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub dostarczyć reklamowany Towar oraz dołączając do niego dowód zakupu - papierowy paragon, który został przesłany klientowi razem z produktem. Reklamowany Towar również prosimy odesłać na adres: ul. Kijowska, nr 11, lok. 424, 03-743 Warszawa.
- Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni.
- W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie.
- Klient może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
- Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
- Sprzedawca nie udziela gwarancji na sprzedawane przez siebie Towary.
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać następujące dane:
- dane Klienta (imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej, adres do korespondencji)
- datę nabycia towaru, rodzaj reklamowanego towaru,
- dokładny opis wady oraz datę jej stwierdzenia, żądanie Klienta, a także preferowany przez Klienta sposób poinformowania o sposobie rozpatrzenia reklamacji.
- Wraz ze zgłoszeniem reklamacji należy dostarczyć Sprzedawcy dowód zakupu Towaru. Może to być na przykład kopia paragonu lub kopia faktury, wydruk z karty płatniczej albo inny dowód.
- W przypadku wystąpienia ewentualnych braków w złożonej reklamacji, Sprzedawca zwróci się do Klienta o ich uzupełnienie zgodnie z danymi adresowymi wskazanymi w zgłoszeniu reklamacji.
- Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt Sprzedawcy dostarczyć wadliwy Towar na adres Sklep ANKWEAR, ul. Kijowska, nr 11, lok. 424, 03-743 Warszawa. Reklamowany Towar przesyłany do Sprzedawcy powinien być czysty.
- Sprzedawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji od Konsumenta, poinformuje go o swoim stanowisku w zakresie zasadności zgłoszonego roszczenia.
- Reklamacje Klient może złożyć wysyłając sporządzony przez Sprzedawcę uzupełniony formularz na adres: Sklep ANKWEAR, ul. Kijowska, nr 11, lok. 424, 03-743 Warszawa, przy czym jego stosowanie nie jest obowiązkowe.
- Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru Klientowi. Roszczenie o usunięcie wady lub wymianę Towaru na wolny od wad przedawnia się z upływem roku licząc od dnia stwierdzenia wady, jednak w przypadku Zamówienia złożonego przez Konsumenta – bieg terminu przedawnienia nie może zakończyć się przed upływem terminu, o którym mowa w zdaniu pierwszym.
- Klient powinien odebrać reklamowany Towar, niezwłocznie po poinformowaniu go o rozpatrzeniu jego zgłoszenia i dostarczeniu na adres wskazany przez Klienta. W sytuacji gdy Towar ten, nie zostanie odebrany, Sprzedawca wezwie Klienta na piśmie lub ewentualnie w inny sposób z nim osobiście uzgodniony, do odbioru Towaru w terminie 14 dni od daty otrzymania takiego wezwania.
- Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu kupującego, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową rzeczy wadliwej w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- W przypadku doręczenia przez kuriera DPD, Poczta Polska zniszczonej/naruszonej paczki, należy sporządzić stosowny protokół szkody. Należy spisać go w obecności kuriera w momencie doręczenia paczki. Druk protokołu szkody powinien posiadać kurier. Brak protokołu szkody może spowodować pozostawienie reklamacji bez rozpoznania, a tym samym brak ewentualnej wypłaty odszkodowania.
- W przypadku odbioru zniszczonej/naruszonej paczki z Paczkomatu 24/7 InPost należy natychmiast ponownie umieścić przesyłkę paczkomatową w skrytce pozostawiając ją do dyspozycji Operatora. Operator po wyjęciu przesyłki z paczkomatu i dostarczeniu jej na Oddział, dokonuje komisyjnego otwarcia przesyłki paczkomatowej i sporządza stosowny protokół. Na tej podstawie stwierdzana jest zasadność reklamacji i w związku z tym podejmuje się dalsze czynności.